Ragunda kommuns logotyp

Synpunkter, beröm och klagomål

Vi i Ragunda kommun vill ge bra hjälp och service. Du är välkommen att lämna dina synpunkter oavsett om det är beröm eller klagomål. Dina synpunkter är viktiga för oss.

Vad är bra, vad behöver förändras och förbättras?

Du kan ringa till Ragunda kommuns kundcenter >>

Skicka brev till:

Ragunda kommuns Kundcenter

Box 150

844 21 Hammarstrand

Märk kuvertet "Synpunkter, beröm och klagomål"

eller fylla i formuläret här på vår hemsida.


Dina synpunkter kommer att registreras, sammanställas och användas som en del i vårt arbete att förbättra kommunens service.


Alla synpunkter registreras som allmänna handlingar. Registret finns tillgängligt via kommunens diarium. Uppgifterna i synpunkterna kan omfattas av sekretess och tystnadsplikt enligt offentlighets- och sekretesslagen.


Talar du om ditt namn och din adress så skickar vi en bekräftelse till dig och berättar vem som tar hand om din fråga. Väljer du att vara anonym måste du själv kontakta ansvarig chef för att få veta vad som händer i frågan.

När vi registrerat ditt namn och övriga uppgifter om dig gäller personuppgiftslagen.


Enligt personuppgiftslagen (PUL) måste registrering av personuppgifter godkännas av den vars uppgifter registreras. När du skickar in dina synpunkter godkänner du att Ragunda kommun lagrar och behandlar de personuppgifter du lämnat och att ärendet publiceras på kommunens webbplats.  


Gäller din synpunkt skola, förskola, kulturskolan eller familjecentralen ber vi er lämna era synpunkter, beröm eller klagomål här >>


Tack för att du hjälper oss att bli bättre!


Fråga 1
Vilken verksamhet gäller din synpunkt, beröm eller ditt klagomål? *
Multiple selection








Fråga 2


Inkomna synpunkter

Under 2016 kommer vi att sammanställa de synpunkter som inkommit och redovisa på denna webbsida.


Medborgarmöten och enkäter

Ragunda kommun genomförde under 2013 en Medborgarundersökning​ och genomförde sedan medborgarmöten i Bispgården, Hammarstrand och Stugun där man redovisade resultatet av undersökningen.


Läs mer om vårt arbete med medborgardialog här>>


Uppdaterad 2017-07-28 av Niclas Jarlås

Bibliotek
Ragunda hyreshys
Ragundabladet

Ragunda kommun finns också i sociala medier. Välkommen!

Ragunda kommun på Instagram
Ragunda kommun på Facebook
Ragunda kommun på Instagram
Ragunda kommun på Facebook

Telefon Kundcenter 0696-68 20 00

E-post: ragunda.kommun@ragunda.se


Öppettider kommunkontoret:

Måndag-torsdag: 08.00-16.00

Fredag: 08.00-15.00

Lunchstängt: 12.00-13.00

Mer kontaktinformation


Besöksadress

Centralgatan 13-15 Kartalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster


Postadress

Ragunda kommun, Box 150,

840 70 Hammarstrand


Organisationsnummer

21 20 00-2452