Här är du:
Vårtema i huvudbilden, tulpaner
www.ragunda.se
In swedish
In Thai
In English
Innehåll A-Ö
Lättläst
Lyssna
Anpassa webbplatsen
Lättläst
Innehåll, rubrik
Kontaktinformation
Lättläst om Ragunda
Ragunda är en kommun i Jämtland.
Det bor cirka 5 600 personer i kommunen.
Kommunen finns i norra delen av Sverige.

Ragunda har tre större orter.
De heter Ham-mar-strand,
Bisp-gården och Stu-gun.
Kommun-huset finns i Hammarstrand.

Det tar en timme att åka bli till
Öster-sund från Hammarstrand.
Från Hammarstrand till Sund-svall
tar det en och en halv timme.

Det finns 5 skolor i kommunen.
Det finns dagis för alla barn.
Gymnasiet finns i Bispgården.
Vuxna kan studera på Lär-Centrum

I kommunen finns tre service-hus
där de gamla bor
som inte klarar att ta hand om sig själv.

Vill du prata med någon på kommunen
kan du ringa 0696-68 20 00

  



Frida Persson
Uppdaterad den:
2011-03-22
Ragunda kommun
Box 150
840 70 Hammarstrand
0696-68 20 00