Felanmälan

Tipsa oss om fel och brister i Ragunda kommun. Här hittar du information om hur du felanmäler till oss.

Vi arbetar för att alla medborgare och besökare ska trivas i vår kommun. Vi har alla ett gemensamt ansvar och genom att du gör oss medvetna om vad som kommunen behöver åtgärda kan vi snabbare och effektivare lösa problemet.

Felanmälan för kommunens vatten och avlopp, gator, belysning, lekplatser och parker

Du kan göra en felanmälan via vår e-tjänst:

Felanmälan gata, park och gatubelysning - Ragunda kommun Länk till annan webbplats.

När du beskriver problemet och anger adressen försök då att vara så tydlig som det bara går, det underlättar och kan innebära snabbare åtgärd.

Du kan även ringa in din felanmälan under kontorstid till kommunens kundcenter:

0696-68 20 00

Felanmälan Ragunda Bostad

Felanmälan Ragunda Bostad

Akut felanmälan efter kontorstid

Akut felanmälan efter kontorstid för kommunens vattenleverans eller kommunens hyreshus görs genom att ringa larmnumret:

063-51 19 42

Akuta problem är sådant som innebär risk för personskada eller skada på fastigheten, tex. vattenläckor, krossade glasrutor på våra fastigheter eller hiss ur funktion.

Följande uppgifter är bra att ha tillhands när du gör en felanmälan:

  • kontaktuppgifter
  • typ av skada/fel
  • var skadan/felet finns någonstans
  • eventuell bild på skadan/felet

Kontakta Kundcenter

Vi svarar på frågor om kommunens service och verksamhet, ring eller skicka e-post till kundcenter.