2019-03-13 11.17

Kommun och politik, Näringsliv, arbete och landsbygd

Marknadsför ditt företag med sociala medier

De flesta företag har idag en Facebook-sida och många ett konto på Instagram. Dessa är idag två av Sveriges största sociala kanaler, men att finnas där betyder inte per automatik att företaget blir mer synligt och når ut med sina erbjudanden.

Det krävs bra innehåll och en god strategi. Att synas digitalt innebär inte bara sociala medier utan det är även viktigt att ha koll på Google och sökordsoptimeringen. Under kvällen kommer vi att fokusera på just detta, en crash course i att synas digitalt.

 

  • Introduktion till Sveriges största sociala kanaler, Facebook, Instagram samt Google My Business
  • Vad är ett bra innehåll och hur når vi ut med vårt budskap?
  • Planering för årets alla inlägg på sociala medier

 

Trampolin PR håller i kvällen och seminariet ingår i Länsstyrelsens satsning på kompetensutveckling inom Landsbygdsprogrammet. Seminariet är kostnadsfritt.

 

Datum: onsdag 3 april

Tid: 17.30-20.30

Plats: Nornan Stugun

Anmälan: naringsliv@ragunda.se senast 29 mars

 

Kommentarer från kvällskurs i Svenstavik:

Inspirerande och informativt.

Bra intro – väckte intresse för mer!

Lätt att ta till sig och använda.

Ni gjorde så att det inte känns så svårt.

Tydligt och relevant.

Helhetsintryck: 9,3 i skala 1-10

Uppdaterad 2019-03-13 av Niclas Jarlås

Ragunda kommun finns också i sociala medier. Välkommen!

Ragunda kommun på Instagram
Ragunda kommun på Facebook
Ragunda kommun på Instagram
Ragunda kommun på Facebook

Telefon Kundcenter 0696-68 20 00

E-post: ragunda.kommun@ragunda.se


Öppettider kommunkontoret:

Måndag-torsdag: 08.00-16.00

Fredag: 08.00-15.00

Lunchstängt: 12.00-13.00

Mer kontaktinformation


Besöksadress

Centralgatan 13-15 Kartalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster


Postadress

Ragunda kommun, Box 150,

844 21 Hammarstrand


Organisationsnummer

21 20 00-2452

 

Kommunens Intranätlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster